Propojení MarketPlace Mall<->Vario

Nabízíme komplexní řešení pro obchodníky, kteří spolupracují s firmou Mall.cz na platformě MALL Partner a přitom pro svoji práci využívají  ERP systém Vario.

Integrace Mall Partner plně využívá k propojení systémů Marketplace API rozhraní.

Systém je k dispozici pro všechny trhy, na kterých Mall působí. Distribuce zboží je možná prostřednictvím PPL (všechny trhy) a  Uloženky (CZ a SK). Ve spolupráci je možné vytvořit rozhraní i pro další způsoby dopravy. Ovládání všech funkcionalit je prováděno z Varia dle Variovských standardů. Je prováděn monitoring všech operací jehož součástí je systém e-mailové notifikace o provedených operacích a chybách.

 

Pro zprovoznění systému je zapotřebí:

  1. Mít s Mallem uzavřenu partnerskou smlouvu
  2. Připojení k internetu (není nutná pevná IP adresa)
  3. Používat ERP systém Vario na SQL datech (MDB verze je reálná, na zakázku by bylo nutné vyřešit alternativu využití spouští v SQL)
  4. Doplněk Parametry kategorií
  5. Modul Expedice
  6. Sdílenou licenci pro automat. Většina operací automatu licenci nepotřebuje. Licence je zapotřebí pouze pro funkce, které zakládají v systému nové doklady (tedy především objednávky, protože faktury a zápočty je možné stahovat pouze jednou denně v noci). Periodicitu načítání objednávek je možné volit. Pokud při založení objednávky není volná licence, je nahlášena chyba a do dokud licenci uvolníte, objednávky nebudou načteny. Oproti využití AVIS tedy není nutné dedikovat systému pevnou licenci.
  7. Trvale zapnutý počítač, na kterém bude automat spuštěn (může to být řešeno RDP na serveru, virtuálním počítačem, nebo přímo fyzickým počítačem, který bude mít nainstalované Vario)
  8. Veřejně přístupné úložiště pro fotografie produktů

Ovládání 

Každý z trhů je možné spravovat samostatně, přestože existuje centrální katalog produktů. Pro každý trh je vytvořeno:

Zobrazení,

ve kterém jsou standardní hodnoty z katalogu nahrazeny údaji pro daný trh (tedy např. ceny jsou dotaženy z příslušného ceníku, místo popisu, anotace a textu se zobrazí rovnou připravené přeložené ekvivalenty, seznam produktů ve zobrazení je nahrazen seznamem produktů, které je možné přenést na Mall ve stromu produktů apod.). Pro každý trh vidíte navíc informace:

  • Datum poslední aktualizace produktu na Mallu
  • Stav skladu, který je v dané chvíli evidován v Mallu
  • Supply delay výrobku (pokud je supply delay aktivován)

Rozhraní,

ve kterém je možné provádět údržbu (tedy import číselníků z Mallu, export a mazání produktů, hromadné operace s produkty a překlady do příslušného jazyka. Jedná se o jednorázové operace pro založení či údržbu propojení. Jedná se především o:

  • Import dostupných kategorií z Mallu, jejich zařazení do stromu produktů Varia a přiřazení číselníků parametrů tamtéž
  • Správa parametrů produktů, které jsou do příslušného Mall trhu vloženy. Jsou přitom rozlišované volitelné a povinné parametry
  • Nastavení značek (výrobců, dodavatelů) k produktům dle číselníku Mall
  • Možnost nastavit Supply delay u dodavatele – tento supply delay se propisuje do produktů, které nejsou na skladě, ale známe termín dodávky od příslušného dodavatele.
  • Hromadný export vybraných produktů na MALL.cz (jako akci je možné provádět po každé opravě produktu přímo z karty produktu)
  • Kontroly – stav skladu, supply delay (možnost zkontrolovat integritu databáze Varia proti databázi na MALL.cz)
  • Opravy – stav skladu, supply delay  – všechny aktualizace se provádí automaticky a neměly by vznikat rozdíly. Systémy však z technického hlediska příliš rozdílné (Vario, postavené na MS Access, který např. nerozlišuje velká a malá písmena, proti internetové aplikaci, která malé a velké znaky rozlišuje). Pokud tedy k rozdílům dojde, máte možnost je opravit.
  • Mazání produktů z MALL.cz
  • Převod produktů z Draft do Live (můžete nastavit automatický převod při založení produktu)
  • Pomůcka pro překlady do jazyka trhu – zobrazení HTML kódu včetně formátování, možnost úprav, možnost automatického překladu konkrétního produktu (pro opravy řádově v jednotkách překladů), možnost exportovat texty k překladu, přeložit soubor pomocí google translator a importovat zpět do Varia

Automat,

který provádí určené kontroly či hromadné operace. Pro každou operaci je možné nastavit periodicitu. Automaticky prováděné operace jsou především:

  • Export stavu skladu na Mall – při jakékoliv změně v systému (rezervace či její zrušení, výdejka, příjemka)  je odeslán stav skladu aktivních produktů na všechny používané trhy
  • Import objednávek
  • Kontrola a odeslání změny stavu objednávek pro Uloženku i PPL (počítá se s modulem Expedice) jak na MALL.cz, tak do zakázek
  • Import faktur vystavených Mallem (pouze pro CZ)
  • Import zápočtů vystavených Mallem (CZ)
  • Párování úhrad z Mall, PPL i Uloženky s fakturami

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Doplňky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.